poniedziałek, 30 marca 2020

dla klasy 1ir oraz 1 pe/e

Cel dzisiejszej lekcji:

- opisanie swojej rodziny

Gramatyka:
- poznanie słówek 

MEIN - mój
MEINE - moja, moje

DEIN - twój
DEINE - twoje

Najpierw zapoznajcie się ze słownictwem:



Zauważcie, że nowego w sumie słownictwa nie ma :) są to powtórki z wcześniejszych lekcji.

Dzięki temu będzie Wam łatwiej opanować dzisiejszy materiał.

1. Sprawdźcie, czy potraficie odpowiedzieć na takie pytania (na tym etapie nauki, nie powinny sprawić większych problemów. Jeśli jednak tak - to znaczy, że trzeba powtórzyć wcześniejszy materiał - wtedy bardzo proszę o kontakt):

1. Wie heißt dein Vater?
2. Wie alt ist deine Mutter?
3. Wo wohnen deeine Großeltern?
4. Wie ist deine Familie? Groß oder klein?
5. Hast du Geschwister?
6. Woher kommen deine Verwandten?

2. Wykonajcie ćwiczenie na układanie zdań i spróbujcie te zdania przetłumaczyć:


3. Wiecie, że jestem fanką ćwiczenia umiejętności odmiany czasownika? :) Jak nie wiedzieliście, to już wiecie :D A dlaczego: ponieważ jak można się mylić w rodzajnikach, jakiś końcówkach przymiotników, to jak nie będziecie umieli odmieniać czasowników, to zakłóci do komunikację, porozumiewanie się :), dlatego przypominam:

ich mache
du machst
er, sie, es macht

wir machen
ihr macht
sie machen

Wedle tego wzoru odmienia się też: wohnen, kommen, leben

4. Zróbcie album ze zdjęciami swojej lub wymyślonej rodziny i ją opiszcie:)
Może to być rodzina ufoludków, królików... robotów, Flinstonów, Gumballa :)



 Tyle na dzisiaj :)











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dla klasy 1ir oraz 1 pe/e

Cel dzisiejszej lekcji: - opisanie swojej rodziny Gramatyka: - poznanie słówek  MEIN - mój MEINE - moja, moje DEIN - twój...