czwartek, 26 marca 2020

nowy materiał - klasy czwarte

Moi Mili!!

Dla Was mam króciutką lekcję :)

cel:
- poznanie słownictwa związanego z emocjami
- poćwiczenie zdań z WENN

Po kolei:)

teoria gramatyczna:


Zdania z WENN - DANN

WENN - oznacza JEŚLI
DANN - oznacza TO, WTEDY




Chcemy ułożyć zdanie:
Jeśli będę mieć pieniądze, to kupię komputer.

Pamiętajcie, że najważniejszy w zdaniu jest CZASOWNIK :)

Ich habe Geld. Mam pieniądze. (będę mieć pieniądze)
Ich kaufe einen Computer.

Wenn ich Geld habe, dann kaufe ich einen Komputer.

Czyli co się dzieje?

- po WENN czasownik ląduje na końcu zdania, prosto przed przecinkiem lub kropką
- w drugim zdaniu, po DANN, macie typową INWERSJĘ, czyli zamianę orzeczenia i podmiotu :)

Inny przykład:

Ich fahre viel Rad. Jeżdżę dużo na rowerze.
Ich bin gut in Form. Jestem w dobrej formie.


Wenn ich viel Rad fahre, dann bin ich gut in Form.

Jeśli macie pytania, to wiecie gdzie i jak mnie szukać :)
Wenn ihr Fragen habt, dann wisst ihr wo und wie ihr mich finden könnt. :)



CO DO LEKCJI :)


1. Najpierw zapoznajcie się ze słownictwem:



2. Wykonajcie lekcję online, starajcie się jej nie "przeklikiwać", tylko zapoznajcie się z zadaniami :)


Po wykonaniu lekcji prześlijcie mi proszę screena ostatniej planszy i napiszcie, na ile lekcja
była trudna :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dla klasy 1ir oraz 1 pe/e

Cel dzisiejszej lekcji: - opisanie swojej rodziny Gramatyka: - poznanie słówek  MEIN - mój MEINE - moja, moje DEIN - twój...